Translate

čtvrtek 12. ledna 2017

Bude menší a ještě menší...

Po čase jsem vytáhla materiál, který bývá trochu opomíjený, i když z mého pohledu je prostě skvělý. Jedná se o smršťovací fólii. Je to tvrdší průhledná fólie, která se teplem smršťuje a můžeme s ní vytvořit roztomilé ozdoby a doplňky na ozdobení přání, stránek, krabiček... Dají se z ní vytvářet i přívěsky a náušnice, je toho spousta... Pro práci s fólií jsem pro vás nachystala podrobný postup, fotografie po jednotlivých krocích a pro příklad využití také svatební přání.
Inspiraci s fotografiemi jsem vytvořila pro e-shop ScrapArt.
http://www.scrap-art.cz/
Fólii narazítkujeme na lícovou "lesklejší" stranu (pokud pracujete s foliemi jiného výrobce s drsnější stranou, pak razítkujeme na tu drsnější, jakoby poškrábanou stranu). V případě naší fólie bude výsledný otisk zrcadlově převrácený.

Narazítkovaný motiv vystříhneme. Pokud potřebujete vytvořit dírku na zavěšení, vytvořte ji ještě před zahříváním. Fólie se procesem zmenší a zesílí, vytvrdí se. 
Jako pomůcku pro přidržení vystřiženého motivu používám hrot kružítka (lze vzít i pinzetu).
Nahřívala jsem horkovzdušnou pistolí. Nelekněte se, hned od začátku se folie začne hodně kroutit, pokračujte ale dál v zahřívání až do vytvrzení.


Pak hned zatížíme např. akrylovým blokem, abychom vyžehlili nerovnosti. Pokud se stane, že v některém místě i po vytvrzení je folie trochu matnější, méně průhledná, místo znovu nahřejte a spraví se to.
Původní velikost se zmenší asi na 50 %, pro srovnání zase přikládám fotografii.

Tím jsou ozdoby hotové a můžeme je použít ....
...třeba takto:
Vytvořila jsem dvě blahopřání k svatbě, u obou jsem ozdobu z folie přivázala pomocí zlaté nitě. Zdobila jsem nejdříve jednoduše perleťovými scrapbookovými papíry a krajkou.

U druhého přání jsem přidala aranžmá z květin, chipboard, flitry a enamelky.

 
 Materiál použitý z e-shopu ScrapArt:
sada svatebních razítek (novomanželé, svatební dort)
3D pěnové lepicí čtverečky
papírové květiny Magnolie
růže (Ivory Wild Roses)

Žádné komentáře:

Okomentovat