Translate

středa 22. února 2017

Zkoušela jsem Bokeh efekt...

Bokeh je známým pojmem hlavně ve fotografování a jsou to takové ty světelné skvrny na pozadí fotografie. Tvoří typické bublinky. Velmi efektní je ale také použití ve scrapbookingu a já jsem si tuto techniku moc ráda vyzkoušela. Pojďte se podívat, jak se mi to zadařilo a nechte se inspirovat.

Technika je velmi jednoduchá, ale vyžaduje samozřejmě volný čas. Sama jsem se od "bokehování" nemohla odtrhnout a hrála jsem si s ním vlastně víc než jedno dopoledne. 
Potřebovat budeme: akvarelový papír, vodu, štětec (vodní štětec), akvarelové barvy (distress inky nebo jiné oblíbené akrylové barvy), kruhové šablony, prstovou tupovací houbičku a bílou barvu (razítkovací podušku či akrylovou barvu).
A tady je postup:
Čtvrtku akvarelového papíru jsem řádně namočila (použila jsem formát A3, proto jsem si na něj tužkou nakreslila vodítka na velikost podkladové plochy přání a formát jsem tak rozdělila na jednotlivé pruhy). Namočila jsem vždy jen část papíru, aby se nekroutil.

Poté jsem nanášela akvarelové barvy a různě nechala zapíjet do sebe. Je možné si ustřihnout rovnou požadovaný formát a přilepit ho k pracovní desce washi páskou. Nebojte se použít hodně vody. "Jezera" následně vysušíme horkovzdušnou pistolí a vzniknou moc krásné barevné mapy.


Pro další práci jsem si nachystala z tvrdého papíru šablonu s vyřezanými kruhy různých průměrů.

Šablonu jsem přikládala na nabarvenou akvarelovou čtvrtku a prstovou houbičkou jsem ťupkala bílou barvu. Můžeme nanášet barvu z razítkovacích podušek, já jsem použila bílou akrylovou barvu. Zajímavého efektu také dosáhnete, budete-li kombinovat klasickou matnou bílou barvu například s metalickou bílou. Jakmile se mi hustota bublinek zamlouvala, přestala jsem ťupkat, podkladový vzor byl hotov.


Vše jsem nechala zaschnout a pustila jsem se do výroby přáníček.

Při použití žluto-oranžovo-růžové barevnosti se mi hned vybavila přání k narození miminka. Taková něžná holčičí přání, ale přitom velmi svěží.
Na první přání jsem využila úplný zbytek čtvrtky (poznali byste v ní vánoční kolekci First Edition Christmas Promise?). Na podklad jsem šikmo ustřihla část vytvořeného podkladu s bokeh technikou, přišila jsem štítek s textem a převázala šňůrkou. Dozdobila jsem jen růžovou svorkou, pomocí které jsem přichytila výrazné sytě růžové malé peříčko. Hotovo, není potřeba výrazně zdobit, bokeh je ozdobou sám o sobě, tak jsem ho nechala vyniknout.


Pro druhé přání jsem zvolila stejné téma, nalepila jsem pruh washi pásky, bokeh podklad s přišitou vlajkou z vellumu (na vlajku jsem natiskla razítko dětských bodýček), ovázala jsem opět šňůrkou a přichytila pomocí svorky. Vellum je zafixováno ještě vlajkou s textem, samolepicím srdíčkem a enamelkami.


Žádné komentáře:

Okomentovat